Ügyvezető igazgatóként dolgozom egy viszonylag nagy és népszerű, ökológiailag lebomló, vegyszermentes konyhai eszközöket gyártó és árusító cégnél. Mivel nálunk, ahogy azt a nevünk és a hitünk is hirdeti, a legfontosabb, hogy olyan termékekkel töltsük fel a magyar háztartásokat, amelyek a környezetünk számára sem jelentenek terhet, ezért nagyon fontos, hogy az első folyamattól az utolsóig, minden a mi kezünkben legyen. Természetesen vannak beszállítóink, akikben már megbízunk, de egy ilyen kapcsolat kialakítása hosszú és nem kevésbé fáradtságos folyamat. A nyersanyag beszállításán kívül, minden gyári és árusítási folyamatra saját területünk van. Így mi üzemeltetjük a gyárainkat, mi intézzük a termékek eladását, saját üzletvezetőink vannak és még az eladókat is ismerem. Az is fontos ugyanis, hogy a boltjainkban, az eladók ugyanolyan szellemiség szerint éljenek, mint amit mi is hirdetünk, különben hiteltelen lenne jelenlétük a pult mögött.
Nekem elég sok mindennel kell foglalkoznom, hiszen látható, hogy működésünk elég sokrétű és összetett, ezért az is nagyon fontos a számomra, hogy a dolgozóimban és a munkájukban is megbízhassam. Hosszú évekbe telt, amíg kialakult az a gárda, akikkel most is együtt tudok dolgozni. Viszont ez a csapat annyira jó és biztos alapot teremtett számomra, hogy elérkezett az ideje a mi bővülésünknek is. Hogy mit érteke ez alatt? Többek között a termékeink listáját. A konyhai eszközök mellett ugyanis elkezdtünk fürdőszobai kellékekkel is foglalkozni. Emellett elindítottuk egy webshopot, amely a reményeink szerint a továbbiakban folyamatosan bővülni fog.
Mit is jelent ez a valóságban. Újabb gyárépületet, újabb beszállítókkal és dolgozókkal. Újabb raktárépületet, még több logisztikai menedzsmentet. Nagyobb üzlethelyiségekre volt szükségünk, sőt még egy újabb bolt megnyitását is eredményezte a terjeszkedésünk. Ez azonban nem csak fizikális növekedést jelentett, hanem digitálisat is. Vagyis, mivel egyre több a termék, egyre több felületre van szükségünk, így a régi adathordozónk már kevésnek bizonyult, hogy a webshopot és az egyéb ügyleteket tárolhassuk rajta, és probléma mentesen használhassuk azt.
Ezen a területen is szükségessé vált tehát a fejlesztés, vagy a bővítés. Ezt a feladatot azonban már az egyik kollégámra bíztam, aki évek óta dolgozik nálam titkárságvezetői pozícióban. Sok dolgot intézett már el a cégnek, mindig nagyon ügyesen kivitelezi a rábízott feladatokat, így biztos lehettem benne, hogy ezt is kiválóan meg tudja majd oldani. És milyen igazam lett!
A feladat kiadása után három nappal be is hozott az asztalomra egy árajánlatot egy cégtől, akik vps ssd bérbeadásával foglalkoznak. Ez a mi szempontunkból több okból kifolyólag is tökéletes megoldás. Így ugyanis nincs szükségünk rá, hogy egy újabb eszközt vásároljunk és tároljunk. Környezetvédelmi szempontból elengedhetetlen alapelv a felesleges vásárlások megakadályozása. Másfelől helyet sem követel tőlünk egy új szerver tárolása. Harmadrészről, mivel a tárhely nem hozzánk tartozik, csupán béreljük azt, a felmerülő problémák megoldása sem képezi majd a feladatainkat. Így a karbantartásra és a javításra sem kell nekünk külön költenünk, ez mind benne foglaltatik a havi díjban.
Saját grafikusaink már megtervezték a weboldalunkat, ráadásul a saját adataink tárolásának megformázásán sem szerettünk volna változtatni, de a vps ssd-vel erre nincs is szükség, hiszen, ahogyan olvastam a szerződési feltételeket, abszolút rajtunk múlik, hogyan formázzuk meg a saját felületünket, ők csupán a helyet biztosítják rá. Nem azért, hogy ellenőrizzem a kollégámat, hanem pusztán a szakmai kíváncsiság vezérlése alatt megnéztem a cég honlapján, ahol láttam, hogy nagyjából azonos időben indultunk mind a ketten. A leírások alapján pedig, ez a cég is látványosan nőtt és tett szert újabb ügyfelekre az elmúlt évek során. Számomra ez azért jelentős információ, mert így biztosítva érzem azt, hogy, egyrészről hosszú távon tudunk majd szerződésben állni egymással, másrészről, ha ők is folyamatosan bővítik a köreiket és lehetőségeiket, az a termékeik folyamatos fejlesztéséhez és bővítéséhez is jelentősen hozzájárul. A folyamatos fejlődés pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy a cégek a piacon tudjanak maradni, ráadásul sikeresen tudjanak működni.
Szerencsére a szolgáltatás ára is megfelelő volt a számunkra, őszintén szólva én egy kicsivel többet is terveztem az adattárolók megvalósítására, de kolleganőm ezzel a céggel egy sokkalta jobb konstrukciót tárt elém, mint amit én előzőleg el tudtam volna képzelni. Ráadásul arra számítottam, hogy az átállás sokáig fog tartani és munkáink akadozni fognak, vagy lógnak majd a levegőben, de aggodalmam alaptalannak bizonyult, ugyan az új vps ssd szinte azonnal üzembe helyezhető, így gyakorlatilag észre sem vesszük majd a váltást. Csupán annyiban, hogy minden sokkal gyorsabban fog ezentúl működni. Nagy megelégedésemre a cégnek ügyfélszolgálata is van, akiket az én kollégáim is hívhatnak, így nem kell az esetleges problémákkal, vagy kérdésekkel megvárni engem, hogy cégvezetőként tegyek bejelentést. Úgy érzem sikerült egy roppant gyümölcsöző kapcsolatot kötnünk és még sokáig leszünk partnerek az új tárhely szolgáltatónkkal.